26 June 2008

Shadow Puppets, Storm Warning & The Gravedancers

Shadow Puppets (2007)

Kisah orang tersedar dari koma, hilang ingatan, tak tau di mana dan apa yang berlaku dan akan berlaku seterusnya, sebetulnya kau sudah muak lagi memualkan. Maka tidak ada menjanjikan apa istimewanya.

Filem ini (juga salah satu filem Afterdark Horrorfest) adalah segalanya tentang B-movie.. meleret...zzZZzzz = Tak usah buang masa kau tonton. Itu je. (oh unless kalau kau nak jamu mata tonton buah-buah dada bersilikon haha)

Storm Warning (2007)

Oh aku baru tau filem ni adalah remake versi 1951 (cameo David Lyons paling penting tuh).

Apapun, antara remake yg OK (walaupun gaya tipikal slasher/survival.. klise sana sini). Musik skor + sinematografi dan paling penting Violent + GORE yg kita mahukan dalam genre ini. Dan sekuens paling best = !@#$%" hahaha gila!!! Barangkali boleh dipraktikkan para wanita yang sering pulang lewat malam dari bekerja berseorangan diri - sebagai satu 'ajaran' kepada sang perogol bersiri. Efektif!!!

The Gravedancers (2006)

...Dan ini salah satu lagi Afterdark Horrorfest (8 films to die for) yang aku tonton. Setakat ni yang aku dah tonton = Unrest, The Death of Ian Stone, Penny Dreadful dan The Hamiltons.

Gravedancers aku rasa antara yang terbaik dan plot supernatural-horror yang agak memikat. Ada originaliti (oh kau berani menari atas kubur?) Cuma gaya pengakhiran buat filem ni tampak bodoh sikit tapi boleh dimaafkan). Part paling best = hospital waktu mayat tu tetiba bangun - oh dah lama kita tak diseramkan dgn sekuens gitu! Aarrggh! Apapun tak rugi tonton kalau kau geng horror macam aku. (Nota: antara filem Afterdark Horrorfest yang direkomendasikan untuk tontonan oleh aku).

No comments: