24 June 2008

Cloverfield, Day of The Dead (Remake) & Awake

Cloverfield (2008)

Filem apokalips (lagi)... Tapi punya subplot yg agak memikat haha (kisah cinta sang protagonis dgn aweknya)..Efek 'handheld' kamera yg.. oklaah.. tapi yg penting Matt Reeves berjaya. Aku suka waktu dlm terowong tu (wlaupun aku dah agak kamera akan di'nightshot'kan!)

Day of The Dead (2008)

Aku rasa Steve Miner telahpun berjaya merosakkan trilogi terakhir Romero nih. Bodoh lagi kosong. Sepatutnya beliau contohi Zack Snyder utk remake Dawn (atau sebarang zombie-flick. (Tapi garapan getir 28 Weeks Later (2007) serta satira zombie dalam Planet Terror (2007) masih lagi menjadi pujaan hatiku malah merupakan yg terbaik antaranya)

Awake (2008)

Watak yang dibawa Hayden penuh kemanusiaan. Twisted-ending karekter Alba buat aku tergamam sat haha..Aku pun tak sanggup alami "anesthetic awareness" time operation... Eh sapa sanggup kena operate sial. Apapun filem ini punya originaliti skrip, serta gaya 'true horror' mainstream yang agak memikat (kau boleh saja lupakan kemustahilan pengembaraan roh bertemu roh itu) - maka tidak hairanlah Bob Weinstein (nama besar dalam industri filem) menerbit filem ini.

No comments: