24 June 2008

Rogue, Skinwalkers & Tattooist

Rogue (2007)



Suprisingly good! (walaupun aku agak skeptikal pada mulanya). Skor musik yg (amat amat) baik, sinematografi superb (duduk aussie bertahun tapi tak pernah terpikir nak gi outback). Plot ok lah walaupun agak absurd haha ada berlobang sana sini termasuk perkembangan watak tapi aku kesal kenapa orang amerika jugak jadi hero.

Skinwalkers (2007)



Not bad (untuk sebuah genre werewolf) tapi masih tak setanding Underworld dari semua aspek (oh mungkin kerana heroinnya tak se'gah' Beckinsale haha) dan juga Dog Soldiers. Untuk itu, 30 Days of Nights masih lagi yang terbaik untuk sepanjang tahun sudah walaupun takde kena mengena dengan werewolf.

Tattooist (2008)



Konsep aku kira dah ok - baca sendiri sinopsis aku takde masa (walaupun aku tidak berapa gemar akan sedikit penggabungan genre supernatural horror), cuma plot longgar sangat sangat & twist-ending tak berapa menjadik (malah boleh saja ditakrifkan kolot). Tambahan lagi tak ada elemen 'true-horror' (oh dan juga 'erotic-horror' yang penting bagi genre ini) yg aku jangkakan. Maka kau tak payah buang masa tonton (boleh saja kalau kau gilakan tattoo kerana tatoo yg ditampilan boleh tahan 'hot' dong!)

No comments: