10 September 2003

The Transporter (2002)

The Transporter... satu lagi action movie yang korang patut tengok (kalau belum tengok laa). Lakonan Jason Statham sebagai Frank Martin ex-special forces. Mamat ni memang 'cool' habis. Aku suka car stunt-action dan fight-scene yang begitu bagus koreografinya. BMW 7 series dia pun memang cool habis. Ala James Bond. Jugak ada sikit ala sentuhan John Woo (atau mungkin lebih baik).

Watak dia sebagai pengambil upah menghantar apa saja barang menggunakan BMW dia tu ke mana saja dengan ganjaran yang aku kira cukup lumayan. (sesuai dengan tajuk filem tu)

Banyak dimuatkan adegan kejar mengejar dengan polis & penjahat! ha ha.. Kalau nak tengok BMW meletup kena bom, nah - filem ni ada. Jadi nak tahu lebih lanjut, kena la tengok kan?.. Tak rugi.. memang best walaupun story dia kurang sikit tapi action-scene gila babi best!

Cuba korang jenguk trailer ni: The Transporter (quicktime)

Aku kasi rating: B-

31 August 2004 - Nota Mahhass : Hahaha memang saya sendiri tergelak tengok gaya ulasan saya dulu. Masa ni saya belum benar-benar serius lagi menulis, tulispun cincai, asal boleh, tangkap muat. Tapi 'syok' sebenarnya menulis cara ni!

Kalau ingin membaca ulasan yang lebih serius waktu itu, klik sini - Ulasan Transporter oleh Nizam Zakaria